Wist je dat… het eten van aardappelen milieuvriendelijker is dan rijst of pasta? En dat suikerbietenpulp microplastics kan vervangen in shampoo? Deze en andere interessante feiten komen voorbij in de nieuwe campagne ‘De Akkerbouw Maakt Het’.
Onderdeel van het programma Ruimte voor de Nieuwe Akker, een initiatief van BO Akkerbouw en haar 12 leden – waaronder Cosun – voor innovatieve, duurzame akkerbouw in Nederland. Op 27 september heeft de officiële aftrap plaatsgevonden in Den Haag.
Ludiek event in Den Haag
De campagne ‘De Akkerbouw Maakt Het’ ging van start tijdens een ludiek event in Den Haag. Aan de Bezuidenhoutseweg – tegenover de ingang van de Tweede Kamer – liet de akkerbouwsector zien welke smaakvolle en innovatieve producten zij maakt. Tweede Kamerleden, beleidsmakers en andere belanghebbenden waren uitgenodigd om te kijken, proeven en poseren.
Met verschillende video’s, afbeeldingen, wist-je-datjes en een korte quiz wordt er aandacht gevraagd voor wat de akkerbouwsector de maatschappij te bieden heeft. Dit wordt o.a. verspreid op social media en de campagnewebsite. We roepen iedereen in de akkerbouwketens en andere geïnteresseerden op om de clips en afbeeldingen te delen en zo de boodschap breed te verspreiden.
Meer weten over deze campagne? Houd de komende tijd de social-mediakanalen van BO Akkerbouw en Cosun in de gaten en neem een kijkje op www.ruimtevoordenieuweakker.nl